Uusi vuosi uudet kujeet

Vanha sanonta kuuluu, että uusi vuosi uudet kujeet. Onko meillä uudet ”kujeet”, vai pysymmekö vanhoissa?  Sanoisin, että sekä että.

Reijo Ruotsalainen
Evankelista

Vanhaa on se, että sanomamme ei ole vuosisatoina muuttunut mihinkään. Jeesus pelastaa edelleen synteihinsä hukkuvaa maailmaa. Tämän viestin vieminen ihmisille antaa meille seurakuntana oikeuden kutsua itseämme Jumalan seurakunnaksi, jos kerran Häntä palvelemme tässä maailmanajassa. Seurakunta on edelleen Hänen. Tämä ei ole muuttunut. Oikein ja kohtuullista kuitenkin on, että päivitämme toimintatapojamme jatkuvasti vastaamaan tämän päivän haasteita. Laadusta ja sanomasta tinkimättä.

Uutta ”kujetta” on tulossa paljonkin. Uusi Area 77 nuorisotila avataan lähiaikoina. Uutta on myös Lähetystorin siirtyminen parempiin tiloihin Pitkänsillankatu 10:een.
Hyväkello-tiimi jaksaa puurtaa viikosta toiseen ihmisten hyväksi. On hienoa nähdä, kuinka Jumala uudistaa joka päivä tätä ”iäkästä” väkeä taisteluun ihmisten sielujen pelastamiseksi ja auttamiseksi. Uskon, että tästä voi moni nuorempi seurakuntalainen ottaa mallia. Hätä helvettiin joutuvista sieluista on hyvä motivaattori. Onko meillä seurakuntana tämä tietoisuus, vai olemmeko omaksuneet kertakäyttökulttuurin tässä asiassa? Iankaikkisuuskohtalo on kuitenkin sellainen, jossa vaihto-oikeutta ei ole annettu kuin Jeesukselle.  Siksi joudumme Jumalan edessä vastuuseen siitä, miten olemme ihmisiä auttaneet pois kadotuksesta.
Hesekiel 3:18 sanoo:

”Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden – ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.”

Uskon, että seurakuntamme on nousemassa tulevina aikoina julistamaan evankeliumia entistä voimallisemmin. Mutta siihen tarvitaan meitä kaikkia, jokaista omalla paikallaan, asenne yhteisen päämäärän eteen on tärkein. Yhteinen päämäärämme olkoon edelleen sielujen pelastus ja ihmisten auttaminen. Se on Jumalan tahto. Älkäämme olko veltot tässä!  Siunattua ja voimallista tulevaa vuotta 2020 koko seurakunnalle!

Reijo Ruotsalainen