Lähetyskokouksessa Janne Harjukoski

Helluntaiseurakuntien lähetysjärjestö Fidan Itä- Euroopan romanilähetystyön koordinaattori Janne Harjukoski vierailee sunnuntaina 17.3. klo 11 lähetyskokouksessa. Seurakuntana olemme olleet mukana tukemassa tätä romanityötä mm. Toivon Kipinä- joulukonsertissa kerätyllä rakkaudenlahjalla. Lähetyskokouksessa Janne kertoo meille lisää Itä- Euroopan romanityöstä ja julistaa päätteeksi Jumalan Sanaa.

Itä-Euroopan romanilasten kohtalo on maanosamme häpeäpilkku. EU:n alueella elää arviolta kymmenen miljoonaa romania. Itä- Euroopassa köyhimmät romanit ovat suistuneet yhteiskunnan ulkopuolelle. Äärimmäisellä köyhyydellä on äärimmäiset seuraukset. Lapsen oikeuksien loukkaukset kuten aliravitsemus, ihmiskauppa, syntymä- ja henkilöllisyystodistuksen puuttuminen, teinityttöjen avioliitot, hyväksikäyttö, kotiväkivalta, kaltoinkohtelu sekä luku- ja kirjoitustaidottomuus ovat totta tuhansien romanilasten elämässä – Euroopassa vuonna 2019.

Päivä

maalis 13 2019