Sananvapauden ahdistus

Itse olen toiminut evankelistana netissä vuodesta 1996 saakka aktiivisesti. Välillä tämän hullutuksen keskellä tuntee uskovana ahdistusta jumalattomuudesta tässä maassa. Koskaan en ole nähnyt näin massiivista hyökkäystä ja näin korkealta taholta uskon- ja sananvapautta kohtaan, kuin valtakunnasyyttäjä Raija Toiviainen nyt ajaa.

Reijo Ruotsalainen
evankelista

Tässä on jotenkin sellainen vainon ilmapiiri. Näin minä sen ainakin ymmärrän, kun katson ajojahtia yhtä kunnioitetumpaa kansanedustajaa Päivi Räsästä kohtaan. Kun samaa sukupuolta olevien avioliitot sallittiin eduskunnassa, kaikki tiesivät, että Pandoran lipas on avattu ja maailma menee hullumpaa suuntaan. Näin on käynyt ja käymässä.

Kyse ei kuitenkaan kyse ole loppujen lopuksi Päivi Räsäsestä, vaan siitä, että Raija Toiviainen haluaa lopettaa uskovien puheet synnistä! Jos ei ole syntiä ei ole armoakaan. Kuitenkin Jumalalla on varmasti varattuna lääkkeet tähänkin vitsaukseen, mutta miten meidän uskovien tulee suhtautua ilmiöön?  Raamattua sanoo, että kun nämä alkaa tapahtua, nostakaa te päänne.

Jumalan rauha ei järky, sillä historiasta tiedämme, kuinka pyhien usko Kristukseen on kestänyt seurakunnan keskellä vainot ja monet koettelemukset. Me edelleen rukoilemme seurakuntiemme, yhteiskuntamme ja Päivi Räsäsen puolesta joka nyt on tulessa, mutta hoitaa hienosti evankelistan osan kaiken keskellä. Hän on saanut joka tv-haastattelussa tuoda kirkkaan evankeliumin koko kansalle! Olen jopa ajatellut, että tämä saattaa tietää herätystä Suomeen! Ainakin Pasilan poliisitalolla kokoontuu raamattupiiri säännöllisin väliajoin.

Ennen poliisit suosittelivat raamattua rosvoille paremman elämän lähteeksi, nyt siitä on tullut kirja, josta joutuu ehkä tuomiolle. Nähtäväksi jää.