Nuorten aktiomatka Bosniaan

Seurakunnastamme on lähdössä 15 hengen aktiotiimi Bosniaan 3.-11.8. Aktioryhmä koostuu seurakuntamme nuorista ja ryhmän vetäjinä toimivat Rami ja Katja-Maaria Kaakinen.

Rami Kaakinen
Pastori

Tiimin pääasiallinen tehtävä on auttaa kesäleirin järjestämisessä ja toteuttamisessa. Leirin järjestävänä tahona on paikallinen Fidan kumppaniseurakunta ”Protestant Church Christian Fellowship of Banja Luka”. Seurakunta on toiminut toistakymmentä vuotta Fidan kanssa yhteistyössä ja pyörittää tälläkin hetkellä Fidan kummilapsihanketta. Leirin pääkohderyhmä onkin kummiperheiden nuoret.

Bosnia & Hertsegovina on yksi Euroopan vähiten evankelioiduista maista. Köyhyyden ja etnisten ristiriitojen lisäksi myös hengellinen haaste on suuri. Maassa on evankelisia uskovia alle 0,02% väestöstä. Evankeliset seurakunnat ovat pieniä ja lähetystyöntekijöitä on todella vähän. Varsinkin Serbitasavallan puolella, jonka pääkaupunki Banja Luka on.

Nuoren sukupolven syttyminen lähetystyölle on ensiarvoisen tärkeää. Tätä tarkoitusperää lähetysaktiot palvelevat erinomaisesti. Moni tämän päivän lähetti ja hengellisen työn tekijä onkin saanut kipinän ja suunnan elämänuralleen nuoruuden aktiokokemuksistaan. Lähetystyön prioriteettikohteissa vierailu on nostamassa tietoisuutta tarpeesta ja mahdollisuuksista erityisesti uuden lähetti- ja lähettäjäsukupolven keskellä. Aktiot ja niihin valmistautuminen valmentaa nuoria myös paikallista työtä silmällä pitäen, joten samalla se on sijoitus kotimaan seurakuntatyön tulevaisuuden rakentamiseen.

Niin kuin kaikessa hengellisessä työssä, myös aktiomatkalla tarvitaan esirukoustukea. Pyydämmekin teitä muistamaan ryhmäämme, matkaamme, leiriä, Banja Lukan seurakuntaa ja koko Bosnia & Hertsegovinaa rukouksissa.