Kuulumisia kotiin/kotoa

Joku kokenut lähetystyöntekijä on sanonut, että lentokoneessa on helppo olla, sillä siellä ei koe lähtömaan murheita, eikä toisaalta vielä tiedä tulomaan huolista.

Hallapurot
Lähetit

Toinen viisas on todennut, että oli kummassa maassa tahansa, kohdemaassa tai kotimaassa, aina on ikävä sinne missä ei ole. Näihin ajatuksiin on joskus helppo samaistua. Olemme päässeet hyvin perille, ja nyt arjen alkuunkin. Seurakunnassa meidät siunattiin viime sunnuntaina. Lasten sopeutuminen uuteen kotiin on lähtenyt hyvin käyntiin ja he nauttivat koulunkäynnistä. Vanhemmilla on kiitosaihe, sillä nykyisen kotimme ikkunoista ei tuuli tule, ihan mahtavaa!

Työn olemme aloittaneet koronan sallimissa rajoissa. Perusarki on paljon muuttunut Espanjassakin, mutta silti käytännön elämä ei ole lähellä lockdownin tapaista tilaa, onneksi! Seurakunnassa toimitaan 30 % periaatteella. Sunnuntaisin kokouksia on 2 samanlaista peräkkäin, jotta ihmisiä ei tule yli sallitun rajan. Suomalaisten kokoukseen emme ole vielä ehtineet, mutta tarkoitus on heitäkin käydä tervehtimässä. Naisten toiminta toisella paikkakunnalla on jatkunut koko kotimaassamme oloajan. Oli erittäin kotoista päästä heidän pariinsa takaisin.

Vamos -lähetyskurssin suunnittelemme starttaavan 13.9.2021. Herra tietää, millainen maailman tilanne on silloin. Etenemme suunnitelmien mukaisesti ja luotamme Herraan, sillä siinäkin asiassa tapahtuu Hänen tahtonsa. Se on turvallista tietää ja sen mukaan on paras edetä. Esitämme seurakunnalle rukousaiheena, että ensimmäisten kurssilaisten joukossa olisi joku kotiseurakunnastamme. Ehkä naiivi ja lapsellinen toive, mutta Herra kuulee!

Hallapurot