Kantakaa toistenne kuormia

Kantakaa toistenne kuormia, niin te toteutatte Kristuksen lain (Gal.6:2)

Seurakunnan diakonit

Diakoniatyöllä tarkoitetaan lähimmäisen auttamista ja rinnalla kulkemista sekä tukemista, erityisesti haavoittuvassa asemassa olevien hyväksi. Kokkolassakin on runsaasti taloudellisten ongelmien taakoittamia pariskuntia, perheitä ja yksineläjiä, jotka saavat ruoka-apua ja tukea Kokkolan Helluntaiseurakunnan Hyväkello-toiminnan kautta.

Erilaiset haasteet terveydentilassa ja yksinäisyys esim. puolison kuoleman jälkeen painavat erityisesti senioreja, joiden luona diakoni voi käydä juttelemassa, rukoilemassa ja pitää yhteyttä myös esim. puhelimitse. Kokkolan Helluntaiseurakunnan diakonit ovat saaneet osallistua sekä iloisiin että surullisiin juhliin seurakuntalaisten keskuudessa. Diakonit muiden vapaaehtoisten rinnalla ovat huolehtineet ehtoollisen jaosta sellaisten ihmisten koteihin, jotka eivät syystä tai toisesta pysty osallistumaan rukoushuoneella tapahtuvaan ehtoollistilaisuuteen.

Koronan tuomat haasteet ihmisten arjessa näkyvät myös diakonian toteuttamisessa. Haluamme kuitenkin muistuttaa, että ehtoollisen jakaminen koteihin ja palvelutaloihin on tämänhetkisten viranomaisten ohjeiden mukaan mahdollista. Toteutamme ehtoollisen jaon Korona-ohjeita noudattaen. Pyydämme omaisia ilmoittamaan rohkeasti diakoneille tarpeesta saada ehtoollinen kotiin. Aino puh. 050 326 6086 tai Raija puh. 050 325 9389.