90 syytä juhlaan

Seurakuntamme juhlistaa tänä vuonna kunnioitettavaa 90-vuotista taivaltaan.

Mikko Ojala
Vanhin

Yleisen sanonnan mukaan on 90 syytä juhlaan, mutta seurakunnallamme on yli 90 syytä. Me juhlimme jokaista Herran siunaamaa vuotta, jonka olemme saaneet seurakuntayhteisönä elää. Emme suinkaan ole päätepisteessä, vaan meidän tähtäimessämme on jatkaa matkaa Herran viitoittamalla tiellä ja siksi juhlimme samalla yhteistä tulevaisuuttamme. Historia on tuonut meidät tähän pisteeseen, ja saamme olla kiitollisia siitä, että meitä edeltäneet pyhät ovat olleet uskollisia Herran palvelemisessa. Nyt on meidän vuoromme rinta rinnan kulkea yhteistä taivalta ja iloita Herran huolenpidosta!

Juhlista puheen ollen, Johanneksen evankeliumissa, (7:37–38), juhlan viimeisenä suurena päivänä Jeesus huusi ja sanoi: ”Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niin kuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.”

Tulevaisuutemme on riippuvainen siitä, että pidämme kiinni Jeesuksesta. Olemme täysin riippuvaisia Hänen Pyhän Henkensä voimasta, josta Jeesus kertoi tuossa kyseisessä puheessaan. Pyhällä Hengellä täytetty seurakunta menestyy ja tavoittaa ihmisiä Kristukselle. Jos haluamme olla eteenpäin menevä ja raikas seurakuntayhteisö, on mentävä Jeesuksen luo.

TAHDOMME OLLA SEURAKUNTA JOKA VOIMAANNUTTAA SEURAAMAAN JEESUSTA ILOLLA!

Katse kohti tulevaisuutta. Millainen seurakuntayhteisö haluamme olla? Millainen kristittyjen yhteisö haluamme olla tämän kaupungin keskellä? Uskomme Jeesuksen antamaan tehtävään, olla arjessa Jeesuksen todistajia läheisillemme. Me kukin tarvitsemme Jeesuksen antamaa voimaa. Seurakunnan tehtävä on voimaannuttaa jäsenensä seuraamaan Jeesusta ilolla ja elämään uutta elämää oman perheensä ja läheistensä siunaukseksi, lähtien Kokkolasta, aina maailman ääriin saakka!

Elo- syyskuussa juhlitaan!